Toine’s Wrange Webtekstenquiz
Waarom webteksten schrijven een bijzondere activiteit is? Je schrijft voor mensen met de attentiespanne van een paperclip. Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw teksten zich naar zich toe trekken? Beantwoord de vragen en ontdek de kracht van interactieve pull-communicatie in extraspeciale consumentenbondmodus.
Hieronder staan 5 multiple-gok-vragen. Beantwoord de vragen in alle vrijheid. Je mag slechts één antwoord geven per vraag.
Vraag 1: Wat is het allerbelangrijkste als je een webtekst schrijft?
a) De inhoud (kennis)
b) Vragen stellen over het onderwerp (kennis en houding)
c) Vragen stellen vanuit de websitebezoeker (kennis en houding)
d) Antwoorden geven op niet-gestelde vragen (kennis, houding en gedrag)
e) De bezoeker van de site rechtstreeks adresseren (houding en gedrag)
f) Geen van bovenstaande antwoorden
Vraag 2: Hoe communiceert de Consumentenbond vanuit het juiste betrekkingsniveau? (betrekkingsniveau is rol van de zender tov ontvanger en andersom)
a) Je zet altijd hoog in: de Consumentenbond is autoriteit en mag best haar autoriteit doen gelden
b) Je zet altijd laag in: de Consumentenbond moet haar zenderdoelen ondergeschikt maken aan de ontvangerdoelen van de bezoeker
c) Je zet afwisselend hoog en laag in. Soms moet je autoriteit zijn, soms moet je volledig in dienst van de bezoeker communiceren en jezelf klein maken
d) Betrekkingsniveau doet niet ter zake bij een oersympathieke organisatie als de Consumentenbond
Vraag 3: Hoe is de verhouding push – pull in onderstaande tekst?
Reisverzekeringen vergelijken
In onze vergelijker vind je ruim 50 doorlopende reisverzekeringen, die we grondig hebben getest op dekking, voorwaarden en prijs. Vul je gegevens in en zie direct wat voor jou de beste verzekering is.
a) 100% pull
b) 50% push – 50% pull
c) 75% push – 25% pull
d) 25% push – 75% pull
e) 100% push
Vraag 4: Welk(e) verbeterpunt(en) constateer jij in onderstaande tekst?
Kies 1 van onze tijdschriften
Bepaal zelf of je voor 35% korting of 3 nummers voor €12,50 gaat. Je kunt natuurlijk ook een boek als cadeau uitzoeken. Ook te lezen op tablet en smartphone met de Consumentenbond Kiosk-app.
a) Geen aanspreekvorm (informerend in plaats van stimulerend)
b) Perspectief vanuit de afzender (push) en passief vanuit de bezoeker van de website
c) Modaal werkwoord en incrowd copy
d) Tell, don’t show vanuit een negatief frame zonder roze olifant
e) Alle bovenstaande antwoorden
f) Geen van bovenstaande antwoorden
g) Geen idee, ik heb last van quizstress…
Vraag 5: Wat is de roze olifant in onderstaande tekst?
Contact
Heb je een vraag, suggestie of klacht? Wij nodigen je van harte uit om contact op te nemen.
a) Bezoekers van de website zijn superkritische mensen
b) Bezoekers van de website vragen, suggereren en klagen
c) Bezoekers van de website moeten uitgenodigd worden, anders doen ze niets
d) Niets mis mee, als ik een roze olifant wil zien, dan ga ik naar Blijdorp en zet mijn roze bril op