Een vraag, zoek er niets achter… Hoe presenteer jij jezelf aan de wereld en wat levert dat (meetbaar!) op? Of je nu een tekst schrijft voor een offerte, een voorstel maakt voor een trainingstraject of  ‘gewoon’ per mail communiceert met ‘stakeholders’: alles wat je wel (en: niet) schrijft heeft effect.

Communiceer bewust bekwaam en benut tekst én subtekst. Schrijf vanuit show, don’t tell, less is more en kill your darlings. Vertaal de sexy Engelse dijenkletsers direct naar jouw beroepspraktijk. In hoog tempo, zonder snurkuitleg. Learning by doing.

Al tijdens de eerste minuut van de anderhalf uur durende workshop acteer je met woorden en ontdek je hoe je tekst effectiever maakt. De workshop biedt een basis waar je jaren op voort ‘kunt’ bouwen. Maar dan zonder modaal werkwoord ‘kunnen’ (want: te vrijblijvend).

Van dialoogstijl tot ‘traplopen’ met ISA, associatief schrijven, het AAP-model en spectrumzinnen zoals deze zin: bereid je voor op een achtbaanrit met oud-journalist, copywriter, schrijftrainer en (zelfbenoemd) pindarotsjeskenner Toine Kamphuis

Over Toine Kamphuis
Toine is afgestudeerd aan de School voor Journalistiek in Utrecht en werkte daarna jarenlang als freelance verslaggever, onder meer voor GPD en tal van tijdschriften. Een schrijvend journalist die complexe materie toegankelijk maakt en leeswaarde toevoegt.

Toine geeft sinds 1998 trainingen in het post-hbo onderwijs (onder meer bij Hogeschool Utrecht en Hogeschool van Amsterdam) en werkt regelmatig in-company samen met trainingsacteurs.

Van digitaal rechercheren tot creatief schrijven, webteksten schrijven, copywriting en journalistiek voor academici: Toine motiveert, inspireert en transpireert om u de fijne kneepjes van het vak te leren. Kwaliteiten in mensen naar boven halen, daar gaat het om bij training volgens Toine. Van Toine leer je de allerfijnste kneepjes van het schrijfvak.

Acteren met woorden – communiceer vanuit concept

Een concept bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Een publieksanalyse gebaseerd op ware (intrinsieke) motivatoren

  • een vastgesteld appeal (een emotie die mensen op een bepaalde manier raakt)

  • een gekozen approach (een benadering / verpakking die past bij de boodschap)

  • een propositie (belofte die aansluit bij de instrumentele of emotionele behoefte van de wat-doelgroep en de status quo verlaat)

  • een dominante indruk (meetbaar resultaat, het antwoord op de vraag: en?)

Meer weten?

Download deze hand-out: AAP (PDF document)